1. příběh

K incidentu došlo při pauze na kávu. Půl hrnku čerstvě uvařené kávy přistálo na nožičce mého miminka. Spolu s manželem jsme dítě okamžitě strčili pod proud studené vody a zavolali na linku 155, aby nám dali další instrukce. O čtyři minuty později již před domem stála sanitka. Ještě ten den jsme zavolali na pojišťovnu (měli jsme u PVZP sjednanou tu nejdražší pojistnou smlouvu na trhu) a asistenční služba nám řekla, že takto je vše v pořádku. Hned za dva dny se nám ale ozvali s tím, že změnili názor, a léčbu nám nikdo neuhradí, protože pojištěnec (čtyřměsíční miminko) neudělal vše, co bylo v jeho silách, aby pojistné události zabránil.

Nemocnice Vinohrady se nás zastala a napsala pojišťovně nesouhlasný dopis, ve kterém apelovala na použití selského rozumu a vyzývala ji k opětovnému zvážení případu. Napsali jsme ještě jednu oficiální žádost, ve které jsme zmínili, že nejenom, že se v pojistné smlouvě neuvádí žádný bod, na základě kterého by nám mohla být náhrada nákladů odepřena z důvodu pochybení pojištěnce, ale navíc by tam ani žádný takový bod být neměl, protože podle zákona č. 326/1999 Sb., čl. 7 §180 se řádné zdravotní pojištění nesmí vylučovat poskytnutí pojistného plnění v případě úrazu, ke kterému došlo z důvodu úmyslného jednání, zavinění nebo spoluzavinění pojištěného.

Nejsme si jistí, co z toho zabralo, ale o čtyři dny později se nám znovu ozvala asistenční služba a oznámila nám, že veškerá léčba mé dcery bude uhrazena. Nikdo se nám však za problémy neomluvil, ani nepodal žádné vysvětlení.